Recaudado

4.650€

A favor de

Copiar código
Código copiado
Dona

Projecte Llavors d’Oportunitats

Ajuda’ns a finançar un hivernacle per crear noves oportunitats terapèutiques i laborals a través de l'agricultura social

Recaudado

4.650€

Objetivo

3.500€

Donativos

66

Faltan

Finalizado

133%

Reto liderado por

Categoría

Discapacidad intelectual Enfermedad mental Inserción laboral Inserción social

Comparte este reto

Copiar código
Código copiado

Publicado: 9 jun 2021

l Fermin és un dels guardians de l’hort d’Alba Jussà. Un hort social que s’ofereix com una activitat terapèutica amb l’objectiu de millorar les seves capacitats, la seva autoestima i, en definitiva, la seva qualitat de vida.

L’horticultura els connecta amb la terra, amb el cicle de les estacions i del creixement de les plantes. I al mateix temps els facilita espais per compartir experiències entre veïns i veïnes dels horts, i sobretot, amb els padrins i padrines que han guardat les llavors fins ara.

Posa la teva llavor i ajuda’ns a fer créixer el projecte!

Llavors d’Oportunitats és un projecte d'agricultura social que promou la inclusió, el benestar i l’ocupació de persones amb dificultats d'accés al treball a través de la recuperació de varietats locals d’hortalisses del Pallars Jussà.  

Actualment al Banc de Llavors hi tenim 50 llavors recuperades i el projecte dona feina a 2 persones, la Marta i el Mohamed, i hi participen 20 persones amb discapacitat o trastorn mental (el Josep Maria, l’Aroa, l’Ignasi, la Maria José, l’Aleix, entre d’altres).

Tant les persones que hi treballen com les que hi participen a nivell terapèutic s’ocupen de fer el planter, el conreu de l’hort, la recollida i l’assecat de les llavors, i la preparació de les bossetes per ser comercialitzades! Sí, des de fa pocs mesos hem aconseguit vendre les primeres bossetes de llavors recuperades!

Ara tenim un repte per endavant: un hivernacle per millorar el cultiu del planter i per protegir del fred dels Pirineus aquelles varietats més delicades. Per això, necessitem els 3.500 €!

Vols contribuir a fer realitat l’hivernacle? Fes el teu donatiu!

Ajuda’ns a fomentar la inclusió social i l’agricultura de proximitat per a un desenvolupament sostenible amb Llavors d'Oportunitats.

La iniciativa va començar l’any 2018. Vam treballar amb Salvatgines i Col·lectiu Eixarcolant per visitar els horts de diferents padrins/es de la comarca, com el Josep (92 anys) i la Remei (86 anys), i identificar les llavors que s’han guardat generació rere generació. Una vegada identificades, vam iniciar el conreu del Banc de Llavors d’Alba Jussà amb tomates de penjar, tomates d’amanir, carbasses, fesols, cols, bledes i melons.

Per garantir-ne la seva conservació i renovació, cada any preveiem la multiplicació d’algunes llavors i el seu emmagatzematge en condicions òptimes. A més, volem impulsar la venda de totes les varietats recuperades, ja que de moment només se n’han comercialitzat quatre.

Amb l’hivernacle ho aconseguirem! Juntes som capaces de molt més!

 

La Fundació Alba Futur té com a objectiu impulsar projectes per millorar i garantir la qualitat de vida present i futura de les persones amb discapacitat i d\'altres col·lectius vulnerables, així com vetllar per la protecció i respecte dels seus drets, i evitar situacions de desemparament.

La Fundació Alba Futur forma part del Grup Alba que aglutina diferents entitats d\'economia social de les comarques de l\'Urgell, la Segarra i el Pallars, que comparteixen una mateixa raó de ser:  acompanyar les persones en la realització dels seus desitjos i il·lusions, oferint recursos i serveis de qualitat, i promovent un territori inclusiu i compromès.

Els valors que guien a l\'entitat són el compromís social amb les persones i el territori, l\'emprenedoria i la innovació, i la responsabilitat i la transparència.

                                               ---------------------

La Fundació Alba Futur tiene como objetivo impulsar proyectos para mejorar y garantizar la calidad de vida presente y futura de las personas con discapacidad y de otros colectivos vulnerables, así como velar por la protección y el respeto de sus derechos, y evitar situaciones de desamparo.

La Fundació Alba Futur forma parte del Grup Alba que aglutina diferentes entidades de economía social de las comarcas del Urgell, la Segarra y el Pallars, y cuya razón de ser es acompañar las personas en la realización de sus deseos e ilusiones, ofreciendo recursos y servicios de calidad y promoviendo un territorio inclusivo y comprometido.

Los valores que guían a la entidad son el compromiso social con las personas y el territorio, la emprendimiento y la innovación, y la responsabilidad y la transparencia.

Donantes (66)

migranodearena

1.500€

Hace 1.691 días

Carolina

22€

Hace 1.820 días

Sílvia

20€

Hace 1.831 días

Nati

50€

Hace 1.833 días

Anónimo

100€

Hace 1.836 días

MÒNICA

15€

Hace 1.838 días

GerArdo

20€

Hace 1.841 días

Anónimo

35€

Hace 1.842 días

Alba

25€

Hace 1.843 días

Meritxell

100€

Hace 1.843 días

Hermini

25€

Hace 1.843 días

Fina

35€

Hace 1.844 días

Oriol

25€

Hace 1.844 días

E.S. FONTVELLA S.L.

700€

Hace 1.844 días

MARIA

35€

Hace 1.848 días

Distribucions Portet, SA

150€

Hace 1.851 días

Flors

Donación oculta

Hace 1.854 días

Anónimo

25€

Hace 1.855 días

jaume

50€

Hace 1.855 días

Judit

15€

Hace 1.856 días

Joan

25€

Hace 1.856 días

GerArdo

30€

Hace 1.857 días

Rosa Corona

10€

Hace 1.857 días

Robert

100€

Hace 1.857 días

Anna

35€

Hace 1.857 días

Sílvia

25€

Hace 1.857 días

Ramon

Donación oculta

Hace 1.857 días

Anónimo

100€

Hace 1.857 días

Agnès

35€

Hace 1.857 días

Anónimo

100€

Hace 1.857 días

Anónimo

35€

Hace 1.858 días

Jose Antonio

50€

Hace 1.858 días

Anónimo

Donación oculta

Hace 1.858 días

Anónimo

50€

Hace 1.858 días

Hug Roger

35€

Hace 1.858 días

Tania

Donación oculta

Hace 1.858 días

Sònia G. S.

5€

Hace 1.858 días

Centre Estètic Alba

50€

Hace 1.859 días

Sílvia

40€

Hace 1.859 días

GerArdo

100€

Hace 1.859 días

Irene

15€

Hace 1.859 días

Chemary Zamora

35€

Hace 1.860 días

JOAN

35€

Hace 1.860 días

Pau

15€

Hace 1.860 días

Anónimo

10€

Hace 1.861 días

Leonor

25€

Hace 1.861 días

Nati

25€

Hace 1.861 días

Mar

25€

Hace 1.861 días

Pito

25€

Hace 1.862 días

Anónimo

25€

Hace 1.862 días

Ver más donantes

Comentarios (16)

MÒNICA

Hace 1.838 días

Un súper projecte! Ànims Alba Jussà.

Meritxell

Hace 1.843 días

Sempre endavant!! Vosaltres podeu amb tot. Una abraçada.

Fina

Hace 1.844 días

MOLTS ÀNIMS PEL NOU REPTE, HO ACONSEGUIREU SEGUR, AMB L'AJUT DE TOTS!!

E.S. FONTVELLA S.L.

Hace 1.844 días

E.S. Font Vella

Flors

Hace 1.854 días

Endavant amb aquest repte i amb aquest hivernacle . Més projectes com aquest necessitem.

jaume

Hace 1.855 días

Aquest any he plantat llavors vostres al meu hort i estan anant molt be. Endavant !

Joan

Hace 1.856 días

Endavant!!!

Jose Antonio

Hace 1.858 días

sempre endevant amb l'ajuda de tots

Centre Estètic Alba

Hace 1.859 días

Molta sort i endavant!
Centre Estètic Alba

Chemary Zamora

Hace 1.860 días

Fantastic

Eva

Hace 1.862 días

A per l'hivernacle!

Patrocinadores migranodearena